travelbusiness.no

møter, reiser og opplevelser

Nyheter

TOPP BELEGG HOS CITYBOX

Citybox runder av hotellåret 2022 med høyest belegg i både Oslo og Bergen. Citybox Oslo med et gjennomsnittlig belegg på 88,8%, mens Citybox Bergen på 77,6 %. Gjennomsnittet i markedet i Oslo landet på 60,9% og Bergen på 57,7%, viser tall fra Benchmarking Alliance. Alle kjedens hoteller hadde i 2022 “all time high” omsetning, og totalt havnet omsetningen på 269 millioner, nesten 50 millioner over budsjett.

-Vi er enormt stolt over å ha høyest belegg i begge de to største byene i Norge. At vi i tillegg havner hele 20 og 28% over gjennomsnittet i markedet er helt rått. Vi har enormt dyktige ansatte og dette står som beviset på det. Særlig renholderne våre har gjort en utrolig innsats i året som var, sier daglig leder i Citybox, Eivind Hjulstad.

– På tross av omikron i starten av året ble 2022 et svært bra år for Citybox. Alle hotellene våre har hatt “all time high” omsetning, vi har knust alle budsjettene og havnet hele 49 millioner over det totale årsbudsjettet. Det å i tillegg kunne vise til høyest belegg i både Oslo og Bergen, en svært god RevPAR på tvers av hotellene er enormt gøy, fortsetter Hjulstad. 

-Før pandemien lå vi på snitt med markedet på RevPAR, nå slår vi markedet også på RevPAR i tillegg til belegg. Som et budsjetthotell er vi ofte best i klassen når det kommer til belegg, men å se en slik økning i RevPAR er sterkt, sier Hjulstad. 

-Basert på den økende differansen ser vi at tendensene i markedet endrer seg. Gjesten er mer bevisste på hva de bruker penger på og ser etter gode budsjettalternativer. Med dagens urolige marked og økte kostnader tror vi at gode budsjettalternativer i hotellbransjen vil stå frem som et enda klarere valg for de reisende og vi ser gode salgstall i første kvartal av 2023, sier Hjulstad. Med den enkle standard på service ville Citybox-hotellene trolig bli klassifisert med 2 stjerner av Norsk Hotellklassifisering.(red.anm)

I løpet av 2022 har Citybox økt andelen av bookinger via egen nettside betydelig. 

Det siste året har vi sett en stor endring i antall gjester som booker direkte via nettsiden vår fremfor andre kanaler. Det har vi jobbet hardt for å få til og planlegger å ta enda flere skritt for å gjøre gjestereisen vår enda mer sømløs, sier Eivind.

LEAVE A RESPONSE