travelbusiness.no

møter, reiser og opplevelser

Reise

OSLO – NEW YORK DIREKTE


27. mars 2011 letter SK907 fra Gardermoen med retning New York. Samtidig åpner SAS flere ruter fra Norge til Europa, og viktige eksisterende ruter styrkes med 150 nye avganger.

Direkteruten fra Oslo til New York gir norske SAS-passasjerer mer enn 40 mulige ruter videre fra The Big Apple til resten av Nord- og Sør-Amerika med SAS’ alliansepartnere. New York-ruten er den første av to interkontinentale ruter SAS åpner i 2011. Til vinterprogrammet neste år åpnes også København-Shanghai.

–  Betydelig reduserte kostnader, kvalitet i verdensklasse og bedre markedsvilkår gjør det mulig for SAS å vokse på en lønnsom måte nå, sier kommersiell sjef Robin Kamark. Med dette kommer vi til å styrke kundetilbudet vårt betydelig; Ved hjelp av flere avganger, og nye ruter både i Europa, og til USA og Asia.

Som tidligere annonsert setter SAS inn et nytt langdistansefly – selskapets tiende – i trafikk denne vinteren. Nå er det også klart at det ellevte langdistanseflyet, enda en Airbus A340, blir satt i trafikk neste vinter. I tillegg gjeninnsetter SAS tre fly som har vært leaset ut en periode. Disse skal inn i innenriks- og Europa-trafikken i løpet av kommende vår.

Oslo–New York starter opp i slutten av mars neste år og trafikkeres daglig med en Airbus A330-300 som har 34 Business class-seter, 35 seter i Economy Extra og 195 i Economy.

København–Shanghai vil ha fem avganger i uken fra og med neste vinter, og trafikkeres med en Airbus A340-300 som har 46 Business-seter, 28 seter i Economy Extra og 171 seter i Economy.

De nye avgangene i Europa innføres løpende frem til våren. Sammenlignet med fjoråret betyr ekspansjonen mer enn 150 flere avgangar pr uke på flere av SAS viktigste ruter. I tillegg åpnes nye ruter mellom Oslo-München, Oslo-Palma, og Oslo-Split.

– Med et rekordhøyt belegg, suveren punktlighet, og verdens eneste flyselskap som er miljøsertifisert ihht både ISO14001 og EMAS, ligger SAS veldig bra an nå, noe som kundene er oppmerksomme på og gir tilbakemelding om i våre kundeundersøkelser, avslutter Robin Kamark.

LEAVE A RESPONSE