Denne sommeren feirer Liseberg, Sveriges største turistattraksjon, 90 år med barnlig moro. Jubileet markerer de ved å lansere et ti tusen kvadratmeter stort kaninland. Fornøyelsesparken investerer om lag 200 millioner kroner i nyheter for sesongens besøkende, og gjør med dette sin største satsning noensinne.
Tradisjonen tro står barna i fokus når Liseberg feirer sitt 90-årsjubileum. Det gamle barneområdet oppdateres og utvides med syv nye attraksjoner, serveringssteder, butikker, lykkehjul og spill. Et av høydepunktene blir Kaninlandet – kaninenes eget univers midt i Lisebergs hjerte. Her vil barna kunne hilse på og klemme de små kjæledeggene i tiden fremover.
-Vi er stolte og forventningsfulle over sesongens nyheter. Vi har valgt å fokusere på Lisebergs virkelige hedersgjester – barna. Dette er et prosjekt som inneholder mye moro, kreativitet og kvalitet – alt det som gjør Liseberg nettopp til Liseberg. Det skal bli utrolig gøy å hilse nye generasjoner av gjester velkommen, sier Andreas Andersen på Liseberg.
Utover de nye attraksjonene i Kaninlandet bygges gamle Kaninhuset om til en stor lekeplass. Her kan barna leke med kaninene i kreative omgivelser, og her kreves det ingen inngangsbillett. I området rundt Kaninlandet etableres et eget piknikområde, for de besøkende som ønsker å ta med egen niste til fornøyelsesparken. De som ikke lar seg lokke av piknik kan besøke den nye familierestauranten med tre enheter – Burger King med 250 innendørs sitteplasser, kaninenes egen restaurant og en sandwich-restaurant med sunnere alternativer.
Fornøyelsesparken er åpen hver dag fra 29. mai ti 16. august. Den 7. oktober avsluttes sommersesongen.