Incentives Eller på norsk: Gulrotarrangementer; en belønning som bare blir tildelt de flinkeste i klassen.
Incentive-arrangementer er altomfattende og kan være i alle størrelser og omfang. En ting har de til felles: De representerer noe, en begivenhet eller aktivitet, som deltageren «aldri» kan oppleve i egen regi.
Hvorfor Incentives?
Arrangement av denne typen er særlig aktuelt for bedrifter og andre i forbindelse med salgskampanjer, vervekampanjer og lignende. Allerede ved Kick Off’en til en kampanje blir incentive-arrangementet utlyst som premie til f.eks de ti beste selgerne i firmaet, den beste salgsavdelingen osv. Selgerne har derfor denne gulroten hengende foran seg under hele kampanjen for å oppnå gode resultater, derav navnet «gulrotarrangement».
Et godt Incentive-arrangement
For å fungere som premie og inspirasjon sier det seg selv at arrangementet må være helt spesielt for dem det gjelder. Her gjelder det å finne på noe storslått, og eventsselskapene står i kø for å hjelpe deg med å finne ut av det ultimate arrangementet for deg og dine kolleger. Mulighetene er mange: Tandemhopp i fallskjerm fra luftballong om morgenen, en dose rallycross til lunsj, før den heldige blir fløyet med Concorde fra London til New York i overlydsfart for å innta en bedre middag i The Big Apple. Eller hva med et cruise til Svalbard med overnatting i verdens nordligste snøhulehotell, og isbjørnsafari med hundespann. Mulighetene er uendelige.