travelbusiness.no

møter, reiser og opplevelser

Nyheter

FLYTOGET TIL TOPPS

Flytoget gikk i dag til topps på BIs årlige kåring av kundetilfredshet. Dette er tredje gang Flytoget går til topps på kundebarometeret. Utmerkelsen viser at Flytoget evner å styrke posisjonen i en stadig tøffere konkurranse.

– Dette er en fantastisk annerkjennelse av våre dyktige medarbeidere og arbeidet vi gjør. Å vinne kåringen nok en gang er stort, men det er en enda større bragd å være i toppen over så lang tid, i konkurranse med så mange dyktige og hardtarbeidende konkurrenter, sier Linda Bernander Silseth, administrerende direktør i Flytoget.

Selskapet vant prisen både 2008 og i 2010, og tok i fjor en solid andreplass. I 2011 brukte selskapet blant annet betydelige midler på oppussing av togene; nye seter, oppussede toaletter og trådløst nett. Dette sammen med uovertruffen service, og høy punktlighet er noe trofaste passasjerer setter pris på.

– Vi ligger ikke på latsiden, men forbereder oss på konkurransen med å bli enda bedre. Hver dag står vi på for å gi den beste servicen, sikre topp punktlighet, og fornye oss til kundenes beste, sier Sverre Høven, direktør for kommersiell og drift.

 Jernbaneambisjoner for fremtiden

Det er bred politisk enighet om at norsk jernbane står overfor store utfordringer de nærmeste årene. Flytoget vil møte økt konkurranse på strekningen toget opererer i dag, samtidig har selskapet ambisjonen ut over dette.

– Flytoget ønsker å ta del i den store jernbanedugnaden. Vi har søkt om tillatelse til å kjøre seks tog i timen fra Lysaker. Får vi seks avganger i timen fra Lysaker, Skøyen og Nationaltheatret, vil vi kunne gi kundene et mye bedre tilbud. Vi ser også muligheter ut over dette for fremtiden, sier Høven.

Best på punktlighet 

2011 var på mange måter er krevende år for Flytoget, spesielt da Oslo S var stengt for trafikk i seks uker i strekk i fjor sommer.

– Etter en krevende sommer i fjor, er det voldsomt hyggelig å oppleve at kundene fortsatt er svært fornøyd med Flytoget. Våre medarbeidere har stått på for å opprettholde punktligheten og servicen på våre avganger, sier Høven.

Han sier videre at hyppigheten på avganger og punktlighet verdsettes høyt av flytogkundene, og at det er hyggelig å se at de betydelige investeringene i jernbanen i Oslo-regionen bidratt til de gode resultatene.

LEAVE A RESPONSE