SKREDDERSYDD FOR REISELIVET

0
532

-Reisebransjen savner arenaer hvor vi treffes på tvers av bransjegrenser – og hvor det er en fornuftig blanding av B2B, nettverksbygging og faglige tema, sier reiselivsdirektør i Virke, Rolf Forsdahl. – Meeting Point i Oslo Spektrum 1. mars er en slik arena – skreddersydd for reiselivet anno 2012, dagen før publikumsmessen Reiseliv 2012 åpner i Norges Varemesse i Lillestrøm.

 Virke er en av mange aktører som benytter møteplassen i Oslo Spektrum aktivt. Virke Reiseliv inviterer nemlig til pressetreff med spennende faglige temaer, og presenterer også en fersk undersøkelse med ferieønsker og utsikter for 2012.

 -“Fest setebeltene – turbulens i vente”, med fokus på ruteflyselskapenes økonomiske situasjon, er et annet viktig tema aktualisert av den senere tids flykonkurser og den usikre økonomien verden over, fremholder Forsdahl. 

 

 

OSL inviterer flyselskap

Også Oslo Lufthavn Gardermoen har naturlig nok satt flyselskapene på sin dagsorden.

 – Vi har invitert alle flyselskap som flyr på Gardermoen, til Oslo Spektrum, forteller Knut Stabæk i ledelsen på Gardermoen. – Mange av de utenlandske flyselskapene spør om vi kan hjelpe dem å komme i kontakt med norske reisetilbydere. Arrangementet med TravelMatch og Meeting Point i Oslo Spektrum, er midt i blinken for dette. Vi kommer også til å ha en egen mottagelse for inviterte gjester i Oslo Spektrum.

 Også NHO Reiseliv benytter anledningen til å møte sine medlemmer og relasjoner på Meeting Point.  Destinasjonsselskapene som er med i NHO samles til medlemsmøte på formiddagen, og får dermed fullt utbytte av Meeting Point.

 Fremtidstrender og kunderelasjoner

Arne Hjeltnes leder “I studio”-samtale med temaet “Hvordan skape engasjement for å lykkes med fremtidens kunderelasjoner?” Øistein Eriksen fra One Call og sentrale personer fra reiselivsnæringen forteller om hvordan de har lykkes med å få Norges mest fornøyde kunder.

 Fire ulike tema med fokus på morgendagens marked, presenteres i løpet av dagen med foredragsholdere som ser bransjen utenfra. Disse bidrar med ny kunnskap om forbrukertrender, digitale løsninger og nye virkemidler. Hoved innledere denne dagen er Kjell Nordstrøm – rangert som en av verdens ti beste ledelsestenkere – og Peter Jetzel, markedssjef for Google i Norden.

 

Kåring av Årets Perle

– Norge er fylt av reiselivsperler, og det blir en krevende jobb å plukke ut vinneren blant de 15 finalistene, fastslår Arne Hjeltnes, jurymedlem og den som skal overrekke Perlen til vinneren under Meeting Point Night. Hjeltnes og de øvrige jurymedlemmene får imidlertid god hjelp av publikum som deltar i avstemningen på Facebook. Hittil er mer enn 3000 stemmer avgitt. Siste frist er 28. februar for publikum å kunne stemme frem Årets Perle. Alle finalistene og Årets Perle møter publikum på Reiseliv, Norges Varemesse 2.-4. mars 2012.

 

 

 

SHARE
Previous articleGOL ØKER MEST
Next articleLEVENDE FLYHISTORIE