PANGSTART I HAFJELL

0
529

2ctoDvQdSJUVqrN33h4sej6g7Bx2Z0uPNkF063wTVik,fsMIgUwTZxTbj686aCICCRVmAKlZ-YX8ZIQWXjSUIrMEn lang juleferie og dårlige værprognoser i byene førte mange til fjells i julen. Både Hafjell og Kvitfjell kan vise til solid rekordomsetning. Og med mye snø og godt føre forventes en fortsatt flott sesong.

Ny rekord

I jule- og nyttårshelgen solgte Hafjell og Kvitfjell, som begge eies av Alpinco, heiskort for nesten 13 millioner. Dette er en økning på cirka fem prosent sammenlignet med rekordåret 2012. Så langt i sesongen ligger de to anleggene godt foran samme tid i fjor.

– Alpinco har investert mange millioner i anleggene på Hafjell og Kvitfjell de siste to årene. Dette i kombinasjon med en lang juleferie og regn i lavlandet, gjør at vi aldri har hatt flere i bakkene enn i år, sier Jordi Somers, Salgs- og Markedssjef i Alpinco.

Og julen er blitt den nye påsken.

– Vi merker helt klart at stadig flere feirer julen på hytta på fjellet. Da er man sikret en hvit jul, og har tilgang til flotte alpinbakker og milevis med nypreparerte langrennsløyper. Kort sagt aktiviteter for hele familien, sier Jordi Somers.

Silkeføre

Selv om det har vært mildt langs kysten i hele landet, er snøforholdene i fjellet meget gode. Hafjell og Kvitfjell har lenge hatt alle trasene åpne og melder om perfekte kjøreforhold. Mye utsolgt i julen har også ført til at flere bestiller tidlig for å sikre seg de beste hyttene.

– Når det er bart på bakken i Oslo, har noen kanskje vanskelig for å tenke seg at det kan være gode forhold på fjellet. Vi oppfordrer folk til å sjekke de lokale vær- og løypemeldingene. Silkeføret er ikke mer enn en kort biltur unna, oppfordrer Jordi Somers i Alpinco.