MER HOTELL PÅ AMADEUS

0
539

Amadeus blir den første GDS-leverandøren med innhold fra HRS, verdens største hotellportal for bedriftskunder. Amadeus utvider også sitt samarbeid med Travelodge – Storbritannias raskest voksende hotellkjede i økonomiklassen.

Amadeus, den ledende transaksjonsbehandleren og leverandøren av teknologiløsninger for reiselivsbransjen har innledet et strategisk samarbeid med HRS, verdens ledende hotellportal for bedriftskunder. Samarbeidet innebærer at Amadeus distribuerer HRS’ hotellinnhold, som for første gang blir tilgjengelig via et globalt distribusjonssystem.

Samarbeidet er et stort skritt videre i Amadeus initiativ “Multisource” som har som mål å distribuere hotellinnhold fra flere ulike kilder i en effektiv og tidsbesparende prosess. Med HRS’ 250 000 hoteller får brukerne integrert tilgang til et bredere innhold, inklusive de 50 000 hotellene som hittil er distribuert eksklusivt via HRS.

HRS tilbyr forretningsreisende et stort utvalg av hoteller over hele verden med detaljert og kvalitativ informasjon. De har også beste pris-garanti for alle hoteller og fleksible og kundevennlige bookingvilkår. Ved å integrere dette standardiserte hotellinnholdet medAmadeus bookingssystem kan Amadeus og HRS møte kundenes krav om integrert tilgang til det mest relevante hotellinnholdet.

– Samarbeidet med Amadeus er en viktig milepæl i vår multikanalsstrategi som går ut på å tilby våre hotellpartnere integrertdistribusjon fra en eneste kilde. Ved å distribuere innhold via en GDS-kanal blir våre hotellpartnere tilgjengelige for over 91 000 reisebyråer og 65 000 av flyselskapenes salgskontorer. HRS’ integrerte, heldekkende løsning, som knytter frittstående hoteller direkte til GDS-kanalen, bidrar til å redusere distribusjonskostnaden til våre hotellpartnere med 10 prosent sammenlignet med konkurrerende løsninger, sier Tobias Ragge, adm. direktør i HRS.

Amadeus har allerede startet integrasjonen av HRS-innholdet i sitt distribusjonssystem og fra andre kvartal 2012 kommer bedrifter og reiseagenter til å ha tilgang til innholdet både via Amadeus e-Travel Management – et onlinebasert selvbookingsverktøy som brukes av 5 200 bedrifter over hele verden – og Amadeus Selling Platform – en løsning som brukes av Amadeus’ reiseagenter for tradisjonellservice. Det gir dem mulighet til raskt og enkelt å velge hoteller fra både Amadeus GDS og HRS.

– For IKEA er samarbeidet mellom Amadeus og HRS gode nyheter. Det betyr at vi kan finne de beste rommene til våre reisende til beste pris, uten tidkrevende hotellsøk i flere kanaler. Det omfattende utvidede utvalget av hotell innebærer at alle IKEAs unike og raskt endrende behov kommer til å bli oppfylt. Vi er veldig fornøyde, sier Yves Galimidi, Global Travel Purchaser, Indirect Material and Services (IMS), IKEA.


Amadeus i samarbeid med Travelodge

Amadeus har også inngått en utvidet distribusjonsavtale med Travelodge – Storbritannias raskest voksende hotellkjede i økonomiklassen med mer enn 490 hoteller i Storbritannia, Irland og Spania. Avtalen med Amadeus hjelper Travelodge med å tiltrekke flere kostnadsbevisste forretningsreisende ettersom hele spekteret av deres hoteller gjøres tilgjengelig i Amadeus Selling Platform og deres brukervennlige bookingsverktøy Hotels Plus med mer enn 90 000 brukere over hele verden. Travelodge-hotellene blir også tilgjengelig via det onlinebaserte selvbookingsverktøyet for forretningsreisende, Amadeus e-Travel Management.

– Amadeus’ mål er å tilby reisebyråene det bredeste utvalget av hotellinnhold, uansett om reiseagentene vil finne et femstjerners hotell, tilby service til en budsjettbevisst forretningsreisende eller finne helgereiser til prisgunstige hoteller som Travelodge, sier Hugo Ehrnreich, sjef for hotelldistribusjon i Amadeus.