“HARDI-GUTTENE” LANSERER HJERNEFØDE

0
654
Stephan Hardi godt igang med forberedelsene.

Nå innfører Radisson Blu og Park Inn hotellene det nye matkonseptet Brain Food som standard møteforpleining. Konseptet skal sikre at kropp og hjerne holder seg frisk, opplagt og konsentrert hele dagen.

Stephan Hardi godt i gang med forberedelsene.

Stephan Hardi, Executive Chef på Radisson Blu Oslo Plaza,  Kai Vinden, Executive Sous Chef på Radisson Blu Oslo Plaza og Bård Undahl, Excetutive Chef på Radisson Blu Gardermoen har vært med å tilpasse konseptet i Norge

Høy hjerneaktivitet, optimal konsentrasjonsevne og opplagte møtedeltagere er et svært godt utgangspunkt for et vellykket møte. Gjennom tett samarbeid med BAMA og ernæringsfysiolog Gunn Helene Arsky er konseptet tilpasset det norske markedet. Brain Food skal sikre optimale rammer for at møtedeltagere holder seg opplagte og fulle av energi hele dagen.

Arsky understreker at Brain Food handler om sunnhet, smak og velvære med fokus på økt opplagthet og overskudd hos møtedeltagerne.
– Maten vi spiser påvirker tenkeevnen vår. Hvitt kjøtt, fisk, frukt, kornprodukter og grønt har dokumentert positiv effekt på oss. Det gir energi og det er balansert ernæringsmessig. Og man trenger ikke gå på kompromiss med god smak. Brain Food er smak og sunnhet i en svært god kombinasjon, sier Arsky.

App med sunt innhold
Ved introduksjonen av Brain Food lanseres også en smart phone applikasjon. Denne inneholder blant annet oppskrifter på Brain Food, intervjuer med ernæringsekspert og informasjon om prinsippene bak. Hver måned blir det også lansert 10 nye oppskrifter. Man får tilgang til barcoden på annonser, brosjyrer og på www.radissonblu.no

Opprettholder konsentrasjon
Tarje Hellebust, Rezidor Regional Director og General Manager ved Radisson Blu Plaza, understreker at det nye konseptet er en del av hotellkjedens forsøk på å gi møtedeltagerne optimale betingelser for en suksessfull møteopplevelse.
– Vi har hele tiden fokus på å forbedre vår service og kvalitet, så når vi skjønte at møteplanleggerne ønsket mat som kunne hjelpe dem med å holde energi, inspirasjon og konsentrasjon oppe over lang tid satte vi i gang. Brain Food er skreddersydd for å opprettholde konsentrasjonen siden forpleiningen sikrer at innlæring og konsentrasjon holdes på topp hos møtedeltagerne, sier Tarje Hellebust.

Lønnsomt med Brain Food
– Gjennom denne kostholdsendringen håper vi å få tilbakemeldinger fra våre møtekjøpere på at deres deltagere er mer opplagte og konsentrerte enn tidligere. Det optimale vil jo være hvis noen melder tilbake at deres deltagere har fått mer energi, at de får mer med seg av kursene og at de som et resultatet av dette også leverer bedre resultater for bedriften, avslutter Hellebust.