11 TIMER I BUDAPEST

0
1594

Bussterminalen, Oslo. Klokken er 0530. Det er kaldt, det er vått og det er fredag. Ingen av de 150 inviterte vet hva eller hvor de skal, men en ting har de fått beskjed om: Ta med pass.

Stemningen er lett apatisk i det følget blir geleidet inn i de ventende bussene. Folket skjønner hvor det bærer når bussene tar av i retning Gardermoen. Men fremdeles vet ingen hvor de skal. – På charterterminalen hadde vi fjernet alt av informasjon om ankomstedet, sier Hope Mears i Tech Data Norway as. – Det stod ikke engang på boardingpassene.

Neste stopp Island – eller…

Vel oppe i marsjhøyde røper den Islandskættede direktøren at det blir bading i varme kilder om et par timer. Stor jubel fra mengden. men etter en liten stund er det et par våkne hoder som finner ut at solen står feil på himmelen, og at man flyr sørover. Forslagene er mange: Sveits, Barcelona og rivieraen er noen. – Vi har et kontor i München, ikke akkurat verdens mest spennende sted, og da vi landet ønsket vi hjertelig velkommen til München, hvor vi presenterte spennende aktiviteter som besøk på kontoret og omvisning på lageret, flirer Hope. Deltagerne lo ikke.

Relasjonsbygging i klassisk badedrakt
Først da deltagerne gikk av flyet skjønte de hvor de var, og lettelsen stod skrevet i panna på hver og en. Etter en kort guidet rundtur, med lunsj på det lokale markedet, gikk turen til ærverdige Gellert Hotel og dets Spa-avdeling. Så var det på med de tradisjonelle stripete badedraktene deltagerne hadde fått utdelt på Bussterminalen samme morgen – blå til gutta og røde til jentene. Hele seansen ble selvfølgelig avbildet. Etter at deltagerne hadde mesket seg med varme bad og champagne, var det duket for et gedigent måltid på en av byens bedre restauranter. Klokken 2200 lettet flyet med retning Norge, og rundt midnatt var følget igjen på norsk jord. Slitne men fornøyde.

– Det kosta flesk, men det var absolutt verdt det, sier Hope Mears. – Vi lever under tøffe konkurranseforhold, så relasjonsbygging er utrolig viktig. Ikke bare mellom oss og kunden, men også mellom kunden og våre leverandører. Relasjonsbyggingen stod i fokus under hele turen, som ikke kan beskrives som noe annet enn vellyket!